SÂMBĂTĂ, 2 NOIEMBRIE, ORA 19.00
APOLLONIA MODERN, SALA 1
Regia: George Melford
Cu: Carlos Villarías, Lupita Tovar, Barry Norton
Gen film: Dramă, Horror, Supranatural
Durata: 1h 44 min.
AP-12 | Acordul părinților pentru copii sub 12 ani
Necunoscut pentru majoritatea iubitorilor de film – chiar și pentru pasionații de filme horror și fantasy – o a doua versiune, alternativă, și mulți ar zice, și chiar mai bună, a filmului „Dracula” (1931, r. Enrique Tovar Alvalos și George Melford) a fost filmată în timpul nopții pe aceleași platouri de filmare ca și celebrul film „Dracula”, a lui Tod Browning cu Bela Lugosi în rol principal, practic folosind același scenariu — dar cu actori vorbitori de spaniolă – într-o producție în limba spaniolă dedicată pieței latine. Această versiune a filmului include scene filmate mai fluid și utilizează mult mai bine lumina decât „Dracula” original, și se remarcă printr-o serie scene mai senzuale – și îndrăznim să spunem, mai pline de sânge – ale distribuției care o include pe marea actriță mexicană Lupita Tovar și pe actorul spaniol Carlos Villarias.
În toamna lui 2009, GARY LUCAS, în urma succesului ultimului său solo live la chitară pentru thriller-ul mut al lui Tod Browning „The Unholy Three”, și-a îndreptat atenția și energia creativă pentru a compune o nouă partitură solo pentru chitară pentru infamul „Dracula” în limba spaniolă. Filmul, ca și originalul „Dracula”, nu conține practic nicio muzică în afară de genericul de început și de final, muzica lui Gary Lucas venind astfel să completeze întregul film, subliniind secvențele de dialogul în limba spaniolă, precum și cadrele lungi expresive care conțin doar efecte sonore în film.
GARY LUCAS are o experiență vastă în ceea ce privește compoziția și interpretarea de coloane sonore live pentru filme, fiind considerat un pionier al genului care și-a interpretat muzica la festivaluri de film și teatru din întreaga lume. Gary Lucas a început în 1989 cu partitura sa originală live pentru filmul expresionist mut din 1920 „The Golem” pe care l-a prezentat în premieră la Muzeul Imaginii în Mișcare din Astoria. El continuă să compună coloane sonore pentru chitară solo și în prezent pentru filme aparținând genului horror și fantasy. Din portofoliul său fac parte coloanele sonore pentru filme precum: „Vampyr” al lui Carl Dreyer din 1932, „Frankenstein” al lui James Whale din 1931, legendarul „Dracula” spaniol din 1931, capodopera de groază a regizorului-cult brazilian Jose Mojica Marins a/k/a Coffin Joe, din 1966, „This Night I Will Possess Your Corpse”, dar și clasicul film suprarealist al lui Luis Buñuel din 1962, „El Angel Exterminador”.