În A FOST ODATĂ-N SOHO, thrillerul psihologic al aclamatului regizorul Edgar Wright, Eloise, desginer de modă aspirantă, poate să se întoarcă prin căi misterioase în anii ’60, unde întâlnește o cântăreață uluitor de frumoasă și de talentată, pe numele ei, Sandie. Dar strălucirea nu este ceea ce pare a fi, iar visele din trecut încep să se transforme în ceva mult mai întunecat și mai înfricoșător.

La câteva minute după ce Laurie Strode (Curtis), fiica ei Karen (Judy Greer) și nepoata Allyson (Andi Matichak) îl lasă pe monstrul mascat Michael Myers în cușcă, arzând în pivnița casei lui Laurie, Laurie este dusă de urgență la spital cu răni care îi pun viața în pericol, convinsă fiind că l-a ucis în cele din urmă pe cel care o torturează de o viață.

Dar când Michael reușește să se elibereze din capcana lui Laurie, acesta o ia de la capăt cu baia de sânge ritualică. În timp ce Laurie se luptă cu durerea și se pregătește să se apere împotriva lui, tot orașul Haddonfield i se alătură ca să se ridice împotriva monstrului de neoprit.

Femeile din familia Strode se alătură unui grup de alți supraviețuitori ai primei furii a lui Michael, și decid să ia lucrurile în propriile lor mâini, pornind pe urmele lui Michael, pentru a-l anihila odată pentru totdeauna.

Cruise. Kidman. Kubrick. Trei nume care au asigurat în 1999 suspansul, succesul și speculațiile celui mai controversat film al ultimilor zece ani – Eyes Wide Shut. Interesul enorm stârnit în urmă cu trei ani de la premiera acestui film a fost alimentat de multiple cauze. Pe lângă conținutul peliculei care abundă într-o disecare artistică și deloc gratuită a sexualității și a stilului voyeuristic de mânuire a camerei, Eyes Wide Shut a fost învăluit într-un mister total până la prima proiecție într-un cinematograf. Kubrick a dispus casei de producție Warner Bros să nu permită departamentului de promovare și marketing să divulge niciun amănunt referitor la film, sporind astfel enigma. Distribuirea lui Tom Cruise și a lui Nicole Kidman în rolurile principale – la vremea aceea împreună și formând cel mai sexy și pasional cuplu de la Hollywood – a contribuit din plin la mirajul acestei pelicule. Mai mult, moartea neașteptată a creatorului Kubrik, cu doar câteva săptămâni înainte de premieră, a transformat Eyes Wide Shut într-un film cult, încă înainte de a rula în cinematografe și într-un testament artistic, adulat de unii, hulit de alții, al unuia dintre cei mai mari regizori din istoria filmului.

Tânărul delincvent Alex De Large (Malcolm McDowell), inteligent și sigur pe sine, își duce viața urmărind filme porno, ascultând Beethoven și conducându-si banda de „Droogs” (între care Warren Clark, cu o mutră de copil) – toți îmbrăcati în alb și purtând pălării melon – în curse nebunești de „ultra-violență”, în timpul cărora vorbesc un argou specific, o combinație rimată de rusă și accent cockney londonez. Cea mai agresivă scena din această primă parte a filmului (circa 20 de minute) îl va urmări apoi pe Alex când va deveni neputincios: dând buzna într-o locuință luxoasă amenajată futuristic, membrii bandei îl schilodesc pe soț (Patrick Magee) și o violează pe soție (Adrienne Cord) în timp ce Alex zbiară „Singin’ in the rain”, ritmându-și loviturile de bocanc (marca Doctor Marten). Deși violul acesta pare să rămână în memoria spectatorilor ca o faptă de o violență aparte, Kubrick taie scena exact în momentul în care Alex îi sfâșie femeii costumul roșu strâns pe trup. Într-o altă escapadă îl vedem pe Alex sfărâmând capul unei femei cu o gigantică sculptură falică – crimă pentru care este ulterior arestat.

Ingenioasa ecranizare de către Stanley Kubrik a romanului omonim a lui Stephen King a adus faimă durabilă atât scriitorului, cât și regizorului și l-a propulsat pe Jack Nicholson printre superstarurile Hollywoodului.

Sinopsis: Când un monolit negru este descoperit sub suprafața Lunii, devine evident că a fost îngropat intenționat de către o inteligență extraterestră. Curând oamenii de știință îi identifică punctul de origine, planeta Jupiter, iar o echipă de cercetători este trimisă în expediție pentru a o cerceta. Cercetătotul David Bowman descoperă greșeli în sistemul de comunicații al navei expediției și află mai multe decât și-ar fi dorit să știe.

Tanara Betty Elms soseste la Hollywood, aspirand sa devina actrita. Dar, in orasul Visurilor, calea catre celebritate este un straniu labirint. Atunci cand este aleasa de un tanar regizor aflat in conflict cu producatorii sai sa joace intr-un film, lui Betty ii este dat sa descopere fata tenebroasa a lumii cinematografice, in care moartea da tarcoale.

De fapt, ce este real și ce nu? Răspunsul la această întrebare nu îl poate da nimeni. Și, cu atât mai mult, personajele implicate în această intrigă. Nimic din ceea ce pare real nu este. Renne moare, dar atunci cine este Alice? Și cine a omorât-o dacă soțul, care este înregistrat pe o casetă făcând acest lucru, susține că nu este el? Și tânărul care a fost lovit de un fulger și are aceleași amintiri ca Fred Madison, soțul lui Renne, cine poate fi?

Lynch este în elementul său: o poveste bizară cu perversiuni sexuale și violență dementă care pare să oglindească atât fanteziile sale negative, cât și pe cele ale Americii. Publicul a găsit filmul deopotrivă respingător și fascinant, propulsându-l spre un succes de casă. (Ephraim Katz – 199, Film Encyclopedia)