XAVIER GENS, atras dintotdeauna de cinematografie, a intrat în acest univers profesional în a doua parte ai anilor ’90, ca asistent al unor super-regizori precum Ringo Lam, Tsui Hark şi John Frankenheimer, asociindu-şi astfel numele cu actionere de succes (Maximum Risk, Double Team, Ronin), iar know-how-ul dobândit a definit ulterior dinamica specială ale mixurilor adulte de acţiune, suspans, fantezie şi horror ce-i caracterizează punerile în scenă, indiferent că ne gândim la producţiile de cinema (Hitman, Mayhem!) sau TV (Gangs of London, The Last Panthers).
Primul jalon memorabil în zona Horror îl reprezintă chiar debutul său în lungmetraj, Frontière(s), din 2007, iniţiator al unui traseu pe care Xavier Gens nu avea să îl mai abandoneze niciodată, nici ca scenarist şi regizor (The Divide – 2011, The ABCs of Death – 2012, Cold Skin – 2018, serialul Mortel – 2019), nici ca producător, francezul girând filme precum Cell, din 2016, adaptarea după Stephen King, sau originalul Hostile (2017), al tânărului Matthieu Turi, nominalizat în 2020 la DFF pentru Dracula Trophy cu al său Meander. Horror-ul său supranatural inspirat de exorcizarea de la Tanacu, The Crucifixion, din 2017, filmat în România, cu Maia Morgenstern, Andrei Aradits şi Laurenţiu Ulici în distribuţie, va fi proiectat la Braşov, în cadrul DFF.
Toate aceste repere conturează portretul unui cineast foarte creativ şi realmente pasionat de filmul fantastic în diversele sale declinări, motiv pentru care, anul acesta, XAVIER GENS este omagiat în cadrul Dracula Film Festival.